Výlet do Prostějova za Wolkerem

Ahoj lidičkové, jak se máte? Dneska bych Vám ráda trochu „popovídala“ o tom, jak jsme s Mývalem vyrazili na výlet do Prostějova. Tam se totiž narodil a i zemřel Jiří Wolker, jehož básničky jsem dřív měla moc ráda. Dneska už mě tolik neoslovují, ale navštěvovat místa spojená s různými zajímavými (ideálně mými oblíbenými) osobnostmi mě moc baví, takže i tento výlet byl super.

Líbilo se mi i to, že jsme sem vyrazili docela spontánně, jako jsme to dělávali s našima, když jsem byla malá. Vždycky jsme se sešli o víkendu u snídaně a někdo nadhodil, že má chuť jet na výlet, a tak se jelo! A teď s tím Prostějovem to bylo stejně.

Už jsem se tam kvůli Wolkerovi chtěla podívat delší dobu, navíc jsem se nedávno na dějinách kultury dozvěděla, že je tam jedna velmi zajímavá secesní stavba, Národní dům, tak jsme jako cíl našeho výletu zvolili právě Prostějov.

Myslím, že je to moc pěkné město, i když je pravda, že tam toho není mnoho k vidění. Prošli jsme si tam park a centrum, mají krásnou radnici, viděli jsme rodný dům Wolkera (vlastně nejen rodný, i tam zemřel), jeho sochy, potom i sochu Karla Havlíčka Borovského a onen Národní dům, který je fakt moc pěkný, jen škoda, že bylo zavřeno a nemohli jsme se podívat aspoň do restaurace, co v něm je. Zašli jsme si tedy místo toho na obrburger, kterej byl fakt OBŘÍ :D












Já teda měla obří smažák, ne burger :D
A snědla jsem to natřikrát

A jelikož je to letos 100 let od toho, co Wolker umřel (my tam byli přesně 100 let a 1 měsíc po tom!), zaznamenala jsem, že k této příležitosti jsou v prostějovském muzeu dvě výstavy o něm, ale přiznám se, že mě ani jedna nezaujala. Doufala jsem, že v tom muzeu bude i nějaká stálá expozice o Wolkerovi, jako je to v Havlíčkově Brodě o Havlíčkovi, tam je to fakt parádní, ale ptala jsem se po tom a nic, prý žádnou stálou expozici nemají, což mi připadá jako ohromná škoda (a moc to nechápu, tady se píše, že tam ta expozice je, nějaké věci ve svých sbírkách fakt mají, tak proč nějakou stálou expozici neudělají? to by mě fakt zajímalo.). Navíc mi ti lidi tam na pokladně připadali docela nepříjemní, tak jsme se rozhodli raději vyrazit za samotným Wolkerem na hřbitov. Ten mají v Prostějově fakt krásnej. Stala se mi tu ale další hřbitovní patálie (první byla, když jsem na Olšanech zapalovala svíčku Egonu Bondymu, omylem jsem rozbila tu lucernu) – upustila jsem na zem hořící sirku a ta spadla do suchého listí, které hned chytlo. Naštěstí se mi podařilo požár udupat, ale mám tak další hřbitovní zážitek do sbírky :D

Zaujalo mě, že ten slavný epitaf tady není celý,
celá půlka chybí oO

Takže jo, výlet do Prostějova byl moc fajn, děkuju mýmů Mýválkovi, že mě tam vzal a že se mnou všechna ta místa spojená s Wolkerem navštívil

A co vy? Byli jste někdy na nějakém místě spojeném s nějakou literární osobností, které byste mi třeba doporučili navštívit?

Komentáře

  1. Moc hezký výlet, Luci. Přemýšlím, jestli jsem v Prostějově kdy byla... Ale loni jsem byla na Svatém Kopečku u Olomouce a tam je Wolkerova vila. Ráda chodím na Olšany i Vyšehrad - tam nám odpočívá spousta osobností. A jinak - hned mě napadl třeba Londýn a divadlo Globe - je neuvěřitelné stát tam, kde stál i Shakespeare...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vidíš, na Svatém Kopečku jsem zase nebyla já, ani nevím, jak je to možné :D ale Olšany a Vyšehrad mám taky moc ráda :) ♥

      Vymazat
  2. Spontánní výlety jsou nejlepší :) před 10 lety jsme takhle spontánně jeli do Fulneku, což je kousek od Prostějova. Má oblíbená tenistka Petra Kvitová (teď čeká miminko), vyhrála podruhé slavný Wimbledon. Na internetu jsem se dočetla, že ten den je slavnostní přivítání v jejím rodném městě (což máme přes celou republiku :D), ale taťka nadhodil, že bychom se tam mohli zajet podívat. Byl to krásný vícedenní výlet na který nikdy nezapomenu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za hezkou virtuální procházku po Prostějově! Nikdy jsem tam nebyla, ale kolem/zkrz už jsem projela mnohokrát :D
    K otázce na konci článku - hned mě napadl Oxford a J.R.R.Tolkien, který tam spoustu let žil a vyučoval. Měla jsem to štěstí se tam před lety podívat a doporučuju - je to opravdu krásný místo!

    A Bit Of Jitt

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. páni, tak to ti závidím, tam bych se taky ráda podívala :) máš o tom článek na blogu? zkusím si to vyhledat :D

      Vymazat
  4. Ach, Jiřího Wolkera jsem si vytáhla u maturity :) Jinak v Prostějově jsem zatím nikdy nebyla. Přeji krásné dny :)

    Můj život ve slovech

    OdpovědětVymazat
  5. to vypadá na moc povedený výlet :) fotky jsou krásné :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jiří Wolker, mé maturitní téma. Tahle doba mě moc bavila :-) Literatura obecně. Věřím, že to byl pěkný výlet, asi se tam taky podíváme. Díky za tip

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hehe, tak to už jste tu dvě, co jste ho měly u maturity! :D pěkné :)

      Vymazat
  7. Několikrát jsem u Prostějova byla, ale samotnému městu jsem nevěnovala moc pozornosti. Spíš tam tím směrem jezdím za kamarádkami. Ale vůbec jsem nevěděla, že odtuď Wolker pocházel :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jako je to pěkné město, není tam toho teda nějak moc, co by stálo za vidění, ale tak jen tak se tam pocourat, proč ne :) :D

      Vymazat
  8. Dřív tam stálou výstavu měli, ale myslím, že kvůli malé navštěvovanosti ji zrušili. A celková nepřijemnost personálu v muzeu mě asi ani nepřekvapuje. Bohužel prostějovské muzeum nikdy moc "úroveň" nemělo a zároveň mi přijde, že je strašně zanedbávané a už hodně dlouho. Trošk use tam zastavil čas, o interaktivních prvcích si člověk může nechat jen zdát, vrcholem tam byly snad jen omalovánky, akce nepořádá skoro žádné... je to hrozná škoda, snad tam nastoupí mladší krev nebo kdokoliv nadšený a něco s tím udělá, protože potenciál by tam byl. Nejen kvůli Wolkerovi, ale třeba co se vizuálu židovského tměsta, které už dávno není, týče...tak snad se jendou vrátíš a bude to vypadat jinak :D
    Jinak největší radost mi udělalo, že velké brugry jsou zase v provozu :D Kdysi bývala provozovna u nádraží a prodejna se jmenovala Brutus :DDD A ty brugry byly největší a poměr cena/chuť/velikost nejlepší, co znám :D Pak ji přestěhovali, zavřeli... každopádně jsem ráda, že si budu moc zase někdy až pojedu kolem velký burgr dopřát :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahaaa, tyjo, tak to je škoda, že to zrušili... připadá mi, že Prostějov má nevyužitej potenciál, že je tam zajímavá atmosféra, ale nic z toho... :D Jeee, Brutus máme tady ve městě nedaleko a jak píšeš, ty burgry tam jsou parádní!

      Vymazat

Okomentovat