Prodloužený víkend v Českém ráji

Hurá, hurá, přináším další článek, díky němuž si zavzpomínám na prázdniny, bude to totiž povídání o tom, jak jsme byly s buchtama v Českém ráji. Žádná z nás tam nikdy předtím nebyla a já už o tom mluvila docela dlouho + jsem zničehonic pocítila obrovskou touhu vidět skály – a tak jsme se domluvily a vyrazily jsme!

Miluju, že kamkoli se v této oblasti hnete,
uvidíte Trosky

Původně jsme tam jely s tím, že to bude klidný prodloužený víkend v přírodě, ovšem ukázalo se, že to v kempu Jinolice, kde jsme bydlely pod stanem, překvapivě docela dost žije. Takže jsme se tam nakonec i docela socializovaly (já teda ne tolik co ostatní buchty, ale taky jsem se bavila). Krátce po příjezdu a sestavení stanu jsme tedy vyrazily mezi lidi a mimo jiné jsme si tam pěkně zazpívaly a zatancovaly.

V sobotu jsme pak na túru vyrazily docela pozdě, ale to vlastně ve výsledku ničemu nevadilo. Neměly jsme žádné ambiciózní plány, chtěly jsme hlavně prozkoumat skalní město v Prachovských skalách, pěkně v klidu, pohoda, z kempu to tam bylo pěšky fakt kousek. 

Ze skalního města jsem byla nadšená. Sice tam není tolik pěkných skalních útvarů jako v mých milovaných Teplických skalách, ale zato je tam spousta prolízaček! Takže Prachovské skály určitě doporučuju.

Potom jsme si trochu odpočinuly a následně jsme vyrazily na hrad Kost. Dokonce jsme šly i na prohlídku, což bylo fajn, jelikož jsme viděly několik míst, kde se natáčelo S čerty nejsou žerty. Pak jsme se maličko prošly v nádherném údolí Plakánek a pomalu jsme zase vyrazily do kempu.

Měly jsme ale cestu přes Sobotku, takže jsem buchty přemluvila, ať se jdeme podívat na dům mého oblíbeného Fráni Šrámka A taky jsme našly jeho hrob na hřbitově. Je mi líto, že jsem mu tam nezapálila svíčku, jelikož jsem u sebe žádnou neměla, ale slíbila jsem si, že do Sobotky někdy pojedu na festival a tu svíčku mu přijdu zapálit!




Den jsme zakončily v Jičíně na pizze a pak hurá do stanu spát.


V neděli ráno nás čekalo Hruboskalsko, ale ještě předtím jsme se stavily v Turnově nakoupit, ovšem zarazily nás tam hroby pod mostem (!!!), tak jsme se rozhodly to trochu prozkoumat. A jo, v Turnově doopravdy mají židovský hřbitov pod mostem! Vypadá to naprosto bizarně, myslím, že je to neskutečně neuctivé, a pořád to nějak nemůžu rozdýchat, že to někomu připadá v pohodě a stavbu mostu nad židovským hřbitovem povolil, ale tak ok no… Za mě je to šílenost! Nicméně jsme se díky tomu v Turnově šly podívat i do synagogy, která je sice malá, ale dozvěděly jsme se tam toho docela dost nového, takže aspoň tak.


Poslední místo, kam jsme se během našeho víkendového dobrodružství podívaly, tedy byla Hrubá Skála, nebo přesněji Hruboskalsko, kde jsme si vymyslely ne moc dlouhý a nenároční okruh, ale jelikož jsme se cestou zakecaly a nehlídaly jsme rozcestníky, nakonec jsme si trochu zašly. Bylo to tam taky moc krásné, oproti Prachovských skalám je tu spousta nádherných výhledů, ale všechny jsme se shodly na tom, že ty Prachovské skály se nám líbily víc. Nicméně i tady ta procházka byla příjemná a jsem moc ráda, že jsme prozkoumaly i tuto oblast. Dokonce jsme i našly místo, kde se natáčelo Jak dostat tatínka do polepšovny!




Nádhernej pohled ♥
A pak už nás čekala jen cesta domů. Mám radost z toho, že nám tento výlet doopravdy vyšel, myslím, že jsme si to všechny užily a překvapivě jsme to všechno zvládly v pohodě a ve zdraví!

Komentáře

  1. Parádní výlet. Já byla v Českém ráji jen jednou jako malá holčička a chystám se tam někdy znovu. Česko se prostě neomrzí <3

    OdpovědětVymazat

Okomentovat