R O M A

Pár posledních lednových dnů jsme s Mýválkem strávili v Římě. On už tam jednou byl, tak mi to tam chtěl ukázat, za což jsem mu moc vděčná, že mě tam tak provedl, a jsem ráda, že jsem to tam mohla prozkoumat, protože antický památky jsou totálně fascinující. Je šílený, když si uvědomíte, jak starý to tam všechno je! Přiznám se ale, že mi dojem docela kazily davy turistů, které jsem tam zkrátka nečekala, myslela jsem si, že v lednu tam bude klid – a ono ne! Nedokážu si představit, jak to tam asi vypadá v sezóně, kdy je tam ještě ke všemu extrémní vedro, to bych se tam asi zbláznila :D Takto na konci ledna tam pro mě počasí bylo naprosto ideální, z těch lidí jsem byla přehlcená, ale jak jsme se pak vrátili domů, všechno se mi to zpětně vybavovalo a docházelo mi, jak zajímavý věci jsme tam viděli. Takže jsem s naším výletem moc spokojená, i když se teda přiznám, že mě Řím za srdce zrovna nechytnul. Ráda bych ovšem v budoucnu zkusila navštívit nějaké další italské město a hlavně venkov mě docela dost láká, abych zjistila, jestli je to jen Řím, nebo tak nějak celkově prostě nejsem na Itálii naladěná (nikdy dřív jsem totiž v Itálii nebyla).

V Římě jsme strávili v podstatě tři dny a naším cílem bylo vidět to hlavní, takže jsme viděli Andělský hrad


… náměstí Piazza del Popolo




Španělské schody i Fontánu di Trevi.



Navštívili jsme i Koloseum, na což jsem se moc těšila, ovšem až tam na místě mi naplno došlo, že je to sice fascinující místo, ale že tam umřelo tooolik lidí (a zvířat), že je vlastně docela morbidní si tam třeba dělat vysmáté památeční fotečky z výletu apod. Nevím, připadalo mi to docela nepatřičné a necítila jsem se tam moc dobře. Ale ta prohlídka jako taková byla moc zajímavá, dozvěděli jsme se třeba to, že se tam jednu dobu chovali slepičky, hehe!



Miluju, jak jsou všude v Římě racci :D ♥

Pokusila jsem se to vyfotit stejně, 
jako je to na mých puzzlích :D 

! :D ♥






Prošli jsme si i Forum Romanum, což bylo naprosto boží, jen je mi líto, že většina informačních cedulí tam byla poničená, takže jsme se toho moc nedozvěděli. Ale řekli jsme si, že o tom zkoukneme nějaký dokument nebo tak něco, protože by nás fakt zajímalo, jak to tam vypadalo dřív, muselo to být úžasný.







Pomeranče!





Samozřejmě jsme nemohli vynechat ani Vatikán, kde se nám podařilo dostat se i do Baziliky svatého Petra, která je fakt O B R O V S K Á! Nikdy jsem si nepřipadala prťavější.




Z těch méně známých míst bych zmínila třeba nádherný park poblíž Piazza del Popolo, kde se lidi plavili na lodičkách a kde byla hromada kachen, tam to bylo moc příjemné, nebo třeba dům Napoleonovy maminky a Palazzo Doria Pamphilj, kde jsme se byli podívat na sbírku umění.








Taky jsem v Římě vlezla asi tak do tuctu kostelů, dokonce jsme náhodou narazili i na ten, kde Cyrilovi a Metodějovi bylo povoleno používat staroslověnštinu při liturgii! To je totálně mindblowing!




Tady to bylo!

Kdybych ale měla vypíchnout místa, která se mi v Římě líbila nejvíc, byly by to sloup Marca Aurelianáměstí Piazza Navona, památník Viktora Emanuela II. (nádherná záležitost, krásně vlastenecká, kéž bychom něco takového měli i my) a Pantheon. Nevím proč, ale tady jsem zkrátka cítila, že je to pro mě něčím speciální. Hlavně z toho Pantheonu historie přímo sálá, je to skutečně nádherná stavba. A uvnitř to má opravdu zvláštní atmosféru.







Pokud jde o jídlo, měli jsme různé těstoviny, pizzu i pinsu, dvě tiramisu a zmrzlinu. A jako joo, třeba to tiramisu bylo fakt dobrý, ale to od Mývalovy maminky mi třeba chutná víc. A stejně tak pizza mi víc chutná u nás v BK. Chci tím říct, že jelikož je u nás italské jídlo tak rozšířené, nepřipadalo mi na tom nic speciálního :D




Kromě tiramisu jsme měli i Mont Blanc,
to je ta kulatá věc na talířku na fotce vlevo,
to mi moc chutnalo. Co je ta věc na ubrousku na fotce vpravo, 
už nevím, tuším, že to bylo něco ze Sicílie, nevím,
ale už si ani nepamatuju, jak to chutnalo,
takže to zřejmě nebylo nic extra :D 

Svůj článek o Římu zakončím menším mišmašem random fotek, co jsem tam pořídila. Budu ráda, když mi dáte vědět, jestli jste taky v Římě někdy byli a jak se Vám tam líbilo, případně jestli se tam chystáte nebo byste tam někdy chtěli. Zatím ahooj!





Kočička! :) 


Všude, ale fakt na různých místech se tam na zemi válely takovýhle konfety,
vůbec netušíme, co to mělo znamenat :D


Komentáře

  1. Nádhera, Luci! V Římě jsem byla několikrát, tu poslední cestu mi překazil covid, snad to brzo napravíme. Už se mi po Itálii stýská!
    Děkuji, zavzpomínala jsem si a moc ráda. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. krásné fotky :) ta historie je úžasná... nikdy jsem v Itálii nebyla, ale tu jejich zmrzlinu bych si hned dala :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Luci, v Římě jsem byla v na začátku září, no jak říkáš to teplo těm davům turistů vážně moc nepřidá. Mě tyhle staré civilizace hrozně fascinují, ale tak nějak jsem si to všechno také uvědomovala až doma, tam jsem se snažila vše stihnout a ty lidi mi ten prožitek jakékoliv situace vlastně dost kazili. A taky mě překvapilo jaký tam byl nepořádek. Pokud mi to letos vyjde tak se podívám do Řecka, tak jsem zvědavá jak se mi bude líbit to. Já v Itálii byla kdysi se školou v Porto San Giorigiu, kdy jsme navštívili i Fermo, Loreto, Maceratu a takové menší města a právě onen venkov. Je to něco úplně jiného a asi jsem si z toho odnesla víc - navštívili jsme tehdy právě výrobnu olivového oleje a pochutin z oliv, farmu, kde dělají pršuty a různé italské uzeniny a sýry a také naší partnerskou školu. Ale zase ty venkovské části více bojují, co se týče práce, protože mimo u moře, kde je cestovní ruch jsou některá menší městečka skoro městy duchů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to to s Římem asi máme podobně :D jak jsi ten venkov popsala, láká mě to tam ještě víc :D držím pěsti, ať Řecko vyjde a ať se ti tam líbí :)

      Vymazat
  4. V Římě jsem nebyla, ale ráda bych ho někdy navštívila :) divím se, že u Forum Romanum, tak známého místa jsou poničené tabule :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to škoda, no :/ chtělo by to opravit nebo aspoň poskytnout návštěvníkům nějaké letáčky s informacemi :D

      Vymazat

Okomentovat