Recenze: Wonka doopravdy příjemně překvapil

Konečně jsem se dočkala. Film Wonka, na který jsem se děsně moc těšila od té doby, co jsem zjistila, že vzniká a že Willyho bude hrát můj milý Timothée Chalamet, ale poté, co jsem viděla trailer, se dostavilo veliké zklamání, protože mi došlo, že to bude sračka, je konečně v kinech a já už měla možnost si na něj zajít.

Hodně mě překvapilo, když jsem na internetu den před tím postřehla titulky článků ve stylu, že je to překvapivě dobrý film, letmo jsem tedy mrkla i na ČSFD, kde měl 81 procent, to mě šokovalo. Nic víc jsem si ale o něm nezjišťovala, protože jsem si podle traileru myslela, že to bude jen další komerční hloupost, ovšem chtěla jsem si nejdřív, než si přečtu recenze, udělat názor sama.

A víte co? Byla jsem fakt překvapená. Hodně příjemně překvapená.

Nejdřív mě trochu zaskočilo, že je to muzikál, tato informace mi nějakým záhadným způsobem unikla. Přiznám se, že filmové muzikály až na výjimky moc nemusím, ale tohle bylo fakt super! Bylo to dost spektakulární, občas jsem měla pocit, že nejsem v kině, ale v divadle, čemuž odpovídalo i to, jakým stylem herci hráli, ale fungovalo to fakt dobře a moc mě to bavilo.

Je to o dost jinačí než Karlík a továrna na čokoládu, ale rozhodně to taky má své kouzlo. Timothée je skvělý Wonka a i všechny ostatní postavy jsou super.

Pokusila jsem se vzít si do kina aspoň trochu tematický outfit –
tento Wonka má na sobě fialovorůžové oblečení a hnědý klobouk,
tak jsem taky oblíkla růžovou a fialovou a vzala jsem si hnědé botky!

Líbí se mi i celý ten příběh a zápletka – Wonka přijíždí do města, kde mají své obchody ti nejlepší čokolatéři (je to reálné slovo? :D) na světě, aby si zde i on splnil svůj sen a otevřel tu svůj podnik, ovšem čokoládový kartel se snaží postarat o to, aby se tak nestalo. Víc asi úplně nechci prozrazovat.

Místy to bylo extrémně ujeté, ale tak dobře ujeté, byla to sranda, a přitom to vůbec nebylo trapné, fakt jsem se u toho kolikrát zasmála.

Rozhodně to není typ filmu, který by se mi obvykle líbil, je to prostě mainstreamový rodinný film a jo, je šíleně počítačový, ale zároveň je vizuálně fakt krásný, propracovaný (a to nejen vizuálně), barevný a hravý!

Takže jo, Wonka se doopravdy povedl, přemýšlím, že na něj půjdu ještě jednou! Věřím, že v televizi to pak nebude mít takový efekt jako na velkém plátnu a že si to asi nebudu pouštět nějak extra často, ale řekla bych, že ve své kategorii je to výjimečný film, který určitě stojí za zhlédnutí. Takže všichni šup do kina!

Komentáře

Okomentovat