Májový deníček #1 – 1. máj v Praze

Včera jsem poslouchala podcast Čestmíra Strakatého se zemědělcem Danielem Pitkem, a když řekl, že letos se na 1. máje ženy polibku pod rozkvetlou třešní nedočkají, protože už dávno odkvetly, došlo mi, že je to vlastně smutná pravda. Já s Mývalem jsme ale zrovna měli naplánovanou cestu do Prahy, a tak jsme se rozhodli, že když nevyjde pusa, mohli bychom si aspoň zajít na Petřín, což je snad druhá aktivita nejvíce spojovaná právě s tímto datem.

Dnes ráno jsme tedy vyrazili vlakem do Prahy. Já měla v plánu zkrátit si cestu četbou Žaláře nejtemnějšího, co mám do školy, ale když jsem si tu knihu doma házela do batohu, jaksi mi nedošlo, že už mi v ní zbývají jen 3 stránky :D Takže jsem to dočetla prakticky hned (později o této knize na blog taky napíšu, jelikož je moc zajímavá a myslím, že ji mnoho lidí nezná) a nějak jsem nevěděla, do čeho se pustit dál, tak jsem si řekla, že už to nebudu oddalovat a stáhla jsem si v PDF Švejka. Vůbec se mi do něj nechtělo, navíc čtení na mobilu zrovna nemusím, ale ve výsledku to bylo oboje v pohodě, a tak jsem za dnešní cestu vlakem zvládla přelouskat asi ¾ celé knihy, takže jsem spokojená!

V Praze jsme hned zamířili ke Karlovu most, přesněji na lodičky a poté do muzea Karlova mostu. Na ježíška jsme totiž s Mývalem dostali dárkový poukaz na „Pražské Benátky“, takže jsme ho konečně uplatnili. Bylo super vidět Prahu zase z jiného úhlu a taky mi připadalo fascinují prohlédnout si v muzeu zbytky Juditina mostu, nejstaršího kamenného mostu u nás, ale přiznám se, že jinak mi to muzeum moc zajímavé nepřipadalo. Navíc jsem z toho všeho měla pocit, že je to až moc komerční, na můj vkus zkrátka příliš turistické.

 



Následně jsme si udělali romantickou procházku na Petřín, během níž jsme se pěkně zapotili. Vždycky zapomenu, že ten kopec tam je docela drsnej! :D Nahoře jsme si ale krásně oddychli v zahrádce Květnice, kde jsme se i nabaštili a nabrali další síly. Venku bylo nádherně, rostlinky v zahradě obletoval hmyz a kolem poskakovali ptáčci. Krása.



Zbývaly nám nějaké dvě hodinky, než nám měl jet vlak domů, tak jsme si říkali, že by bylo fajn ještě si někde potulit nějaká zvířátka. Našli jsme si Stanici přírodovědců DDM na Smíchově, avšak tam mají o svátcích bohužel zavřeno. Určitě tam ale mrkneme někdy příště. Místo toho jsme si tedy našli Kočičí kavárnu na Smíchově, kde jsme si dali kafčo a pohladili miciny. Je to moc příjemné místo a koček je tam fakt spousta. Nevýhodou je, že tam nelze platit kartou. My u sebe měli v hotovosti jen pár kaček, takže jsem bohužel nemohla ochutnat jejich makronku ve tvaru kočky, která sice byla dost drahá, ale vypadala lahodně. Takže příště.

Celkově to byl moc pěkný výlet. Mile mě překvapilo, že v Praze nebylo zas až tolik lidí. Čekala jsem to mnohem horší. Snad jen u Střeláku a Národního divadla to bylo zasekané, protože tam probíhaly akce ku příležitosti dvacetiletého výročí vstupu ČR do EU, ale ty už jsme my s Mývalem vynechali.

Co jsme ale dneska v Praze hodně využili, byla pítka, kde si zdarma můžete načepovat vodu. Mám pocit, že to moc lidí nezná a nevyužívá, což je podle mě velká škoda, protože díky tomu můžete ušetřit nějakou tu kačku + je to zero waste. Když do map (já na to používám Mapy.cz, ale řekla bych, že to bude fungovat i na Google Maps) zadáte, aby vám to vyhledalo pítka, ukáže vám to místa, kde teče pitná voda. Zrovna v Praze je těch pítek opravdu hodně, ale já už to mnohokrát využila i v jiných městech, třeba i v Římě. Takže to je takový malý tip na cesty pro vás, pokud to neznáte. Nemáte zač :D

Teď už jsme zdárně dorazili domů a jdeme si odpočinout u Survivoru. Tak zase zítra, ahooj.

Jak jste letošní první máj strávili vy? A využíváte ve městech pítka?

Komentáře

  1. Luci, udělali jste si moc hezký den. Krásné počasí, pohoda, nepřelidněná Praha. Kočičí kavárně se musím vyhnout obloukem (alergie), pítka v Praze moc nevyužívám (tam se mám vždycky kde napít), ale při cestách po Evropě ano.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. To zní jako moc dobře užitý výlet :) První máj jste strávili opravdu skvěle <3 Jen škoda těch odkvetlých třešní :D Já ho strávila v práci :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Čarodějnice a 1. máj jsem v Praze strávila vloni, kdy měla kamarádka blogerka rozlučku se svobodou. Bylo to moc fajn :) akorát žádnou pořádnou vatru jsme nenašly :D váš výlet vypadá taky skvěle <3 nevěděla jsem, že je možné vyhledat si pítka, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  4. krásně strávený den :) já prvního máje strávila u rodiny... nebylo to nejveselejší, bohužel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je mi líto... snad bude další návštěva v lepším duchu :)

      Vymazat
  5. Ahoj, to zní jako super výlet. Já se přiznám, že pítka bych se v Praze asi využít ostýchala o dost víc než v Římě. Jinak se ti povedly moc pěkné fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslím, že chvilku trvá, než si člověk na ta pítka zvykne :D a jinak děkuju, fotila jsem na přítelův mobil, má na něm super foťák! :) já mám svůj rozbitý :D :/

      Vymazat
  6. Ahojky, já jsem zvyklá nosit pití a svačinku s sebou (fakt je na mě vidět to školství), takže pítka v Praze moc nevyužívám. V zahraničí ale ano, cestuji hlavně v létě, když mají děti prázdniny a já mohu čerpat dovolenou. Je většinou teplo, tak piju mnohem více.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. joo, to já si taky nosím pití s sebou, ale když dojde, v pítku si vždycky doliju :) jak píšeš, hlavně v létě jsou pítka super :)

      Vymazat

Okomentovat