Recenze: Jako jo, nová Duna je dobrá, ale...

Ó ano, i já byla na Duně, a ano, taky se mi líbila… Ale… :D

První díl je podle mě lepší. Je pomalejší, filmovější, zkrátka je krása se na to dívat. Tady na té dvojce už je prostě vidět, že je to hollywoodský velkofilm. Pořád se mi to líbilo, pořád si myslím, že je to dobrej film, vizuálně nádhernej, propracovanej… Když se Paul poprvé snažil naskočit na písečnýho červa, byla jsem totálně napjatá, stejně tak třeba scéna v tom harkonnenovským černobílým Koloseu (nebo jak to nazvat :D) byla parádní… Všechno super, nevím, co bych měla vytknout, ale zároveň mi tam chybí to filmový něco, co měla ta předchozí Duna.

Určitě teda nesouhlasím s těma mnohýma tvrzeníma, co jsem krátce po premiéře zaznamenala, že je to ten nejlepší film ever apod… Jako jo, je boží, ale zase bych to nepřeháněla :D Momentálně je to 7. nejlépe hodnocený film na ČSFD a já si jen říkám proč, z jakýho důvodu má o 10 % víc než ten předchozí? Mám takové podezření, že je to zase Oppenheimer efekt, jak tomu soukromě říkám :D Že se lidi prostě doslechli, že je to fakt dobrý, tak všichni říkají, že je to fakt dobrý (moje oblíbený slovní spojení je „kinematografický skvost“ od lidí, co slovo kinematografie předtím v životě nepoužili), i když to tak úplně není, ale říká se to, tak to taky říkají oO Nevím, noo... 

Tak jako tak se už těším na pokračování a taky na léto, protože jakmile mi skončí škola, dám se i do čtení knihy, poněvadž ten příběh mě moc baví a připadá mi úžasný, jak je to všechno propracovaný, když to třeba srovnám se Star Wars, je to úplně něco jinačího (a to mám Star Wars fakt ráda!)

Hehe, říkám si, že tento článek je možná docela zbytečnej, protože je vlastně o ničem :D Ale tak chtěla jsem si tu zaznamenat své dojmy…

Co vy? Viděli jste novou Dunu? Líbila se vám?

Komentáře

  1. Luci, neviděla jsem, ale mám to v plánu.
    Děkuji za tvé hodnocení a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Luci, viděla. No ono to má se Star Wars dost společných prvků, na Tik Toku to nejeden člověk rozebírá. Duna je starší než Star Wars, takže v tom případě by se Star Wars inspirovalo Dunou. Já se pokoušela ještě než byl film číst knížku a vůbec mě to neoslovilo :( a to filmy se mi líbí oba moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hustý, já se na knížku chystám v létě (až nebudu načítat do školy :D), tak jsem zvědavá oO

      Vymazat
  3. viděla jsem jen jedničku zatím :)

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme byli hned druhý den po premiéře. Nám se to líbilo, ale jak říkáš, k nejlepším filmům bych to nespíš neřadila :D Také se nám první díl líbil o džibec víc.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Neviděla a zatím neplánuji, není to úplně můj šálek kávy :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznám se, že jsem takový filmový barbar, že jsem neviděla ani jedničku xD Ale ráda bych si přečetla nejdřív knížky a pak objektivněji zhodnotila filmové zpracování :D Ale seznam toho, co si chci přečíst je docela dlouhý, třeba na Dunu dojde řada dřív, než natočí poslendí film :DDD

    OdpovědětVymazat
  7. Přiznám se, že jsem takový filmový barbar, že jsem neviděla ani jedničku xD Ale ráda bych si přečetla nejdřív knížky a pak objektivněji zhodnotila filmové zpracování :D Ale seznam toho, co si chci přečíst je docela dlouhý, třeba na Dunu dojde řada dřív, než natočí poslendí film :DDD

    OdpovědětVymazat
  8. Já neviděla ještě jedničku, ale chci tyto dva filmy zkouknout teď o svátku :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat