Recenze: Nelly Černohorská a její Čuňazie rozhodně stojí za pozornost

Ráda bych vám takto v samostatném článku krátce představila novou sbírku poezie od Nelly Černohorské. S Nelly se trochu znám, pracovaly jsme spolu, je to moc fajn ženská, o to větší radost mi dělá, že její knížky můžu s čistým svědomím doporučit. Všechny.

Čuňazie je sbírka básniček s erotickou tematikou – ale jaká! Všechny básničky (které mnohdy doplňují trefné ilustrace) mě neskutečně bavily, Nelly si tak krásně umí hrát se slovy a je extrémně nápaditá (tooolik různých pojmenování penisu jsem jaktěživ neviděla). Obdivuju ji, jak skvěle to dokázala napsat, takový čuňačinky, člověk je u toho kolikrát rudej až na zadku. Rozhodně ale nejde o žádné prázdné verše poseté vulgarismy, naopak věřím, že vás autorčina fantazie dostane do kolen. Je to fakt vtipná, zábavná sbírka, která rozhodně stojí za pozornost.

Její ostatní knížky jsou ale trochu jiného ražená. Už jsem tu na blogu zmiňovala Oko čarodějnice a podobně děsivá je i kniha Zlovolné bytosti. Ta obsahuje jeden prozaický text týkající se záhadného mizení dětí na vesnici, který na mě zapůsobil mnohými velmi expresivními pasážemi, to Nelly prostě umí, vždycky mě to odrovná, jak strašně dobrá v tomto je. Dále je v knize několik hororových balad, které vám možná připomenou Erbenovu Kytici, což je jedna z mých nejmilejších básnických sbírek. Opět se v nich promítá, jak nápaditá Nelly je, i tyto verše mě moc bavily.

Nejvíc je mi na Nellyně tvorbě sympatické, že je z ní doopravdy poznat, jak moc má ráda horor jako žánr. Líbí se mi, že je to něco trochu jiného, že se tu po tisící nesetkáváme se zombíky, případně upíry, ale s čarodějnicemi, jezinkami apod., to je dost osvěžující. Jsem moc ráda, že jsem Nelly takto objevila, určitě budu její literární cestu sledovat dál

Komentáře

  1. od autorky mám doma Zlovolné bytosti a ty se mi líbily :) ale jinak jsem od ní nic už nečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. super :) tak kdybys měla chuť, i Oko čarodějnice můžu doporučit :)

      Vymazat

Okomentovat