Koncert Sum 41 v Brně

Včera jsem byla na koncertě Sum 41 a mám chuť o tom sepsat celej článek… Tak tady to je!

Akce se odehrávala na Výstavišti v Brně. Myslela jsem si teda, že to bude tam, kde byli minulý rok Billy Talent (což bylo naprosto boží), ale ne, bylo to jinde a bylo to tam ještě o dost menší, než to bylo na BT. Ale připadalo mi to tam sympatické, pódium bylo roztomile maličké a tak celkově se mi to tam líbilo, byla tam pěkná atmosféra, taková rodinná? Nevím, jak to popsat, ale připadala jsem si tam tak nějak mezi svýma.

Hned po příchodu jsem si chtěla koupit tričko, protože – sama tomu nemůžu uvěřit – ještě žádné nemám! Ale výběr nebyl moc velký a ani se mi ty trika moc nelíbily + byly fakt hodně drahý (850 Kč), takže jsem si nakonec žádné nekoupila, což mě mrzí, ale tolik prašulí za triko, který se mi ani tolik nelíbí, fakt nedám.

Vyloženě šokující ale bylo to, že zde byla mnohem delší fronta na pánský záchody než na holčičí. To jsem snad ještě nikdy nikde nezažila. Ale je pravda, že celkově tu už od pohledu bylo mnohem víc kluků než holek, takže to vlastně asi dává smysl, ale stejně mě (a nejen mě) to překvapilo.

Před Sums hrály dvě předkapely. Ani jednu jsem neznala, ale stejně tak jsem to měla i na těch Billy Talent a tam se mi nakonec obě dvě líbily, dokonce jsem si jednu z nich oblíbila (parádní Leoniden), takže jsem doufala, že by to tak třeba mohlo být zase.

Jako první hráli Beauty School Dropou a docela se mi líbili, určitě si od nich něco pustím. Líbilo se mi i to, jakou energii do toho dávali. A docela mě překvapilo, že už během jejich vystoupení se v davu vytvořil kotel, takže jsem si říkala, že na Sums to pak asi bude docela divoký.

Druhá předkapela, The Hara, sice na pohled vypadali fakt dobře, ale jinak se mi moc nelíbili. Ty jejich písničky mi připadaly tak nějak pořád stejný a nějak jsem z nich neměla dobrej pocit, nevím, asi zkrátka nejsme na stejné vlně. Během jejich vystoupení jsme si teda šli sednout, abychom byli plní sil na Sums.

Já jsem zvyklá být na koncertech vždycky pod pódiem nebo prostě fakt blízko, ale většinou tam chodím sama nebo max. s jedním člověkem. Teď nás ale bylo víc, tak jsem se chtěla držet gangu a ten řekl, že místo, které jsme zabrali, je ok, tak jsem se rozhodla, že to teda vyzkouším. Ale ne, prostě to nefungovalo, já asi fakt musím být před pódiem, ta blízkost je pro mě důležitá. A tady jsem měla ještě jeden problém – jak tam bylo fakt hodně kluků, nic jsem neviděla. Zkusila jsem se teda pak procpat trochu víc dopředu, ale vůbec se mi to nedařilo, jen jsem se dostala někam, kde jsem se nemohla vůbec hnout, tak jsem se pak procpala zase zpět za mým Mýválkem, kterej se mezitím dostal do kotle. A tak se stalo, že jsem si poprvé vyzkoušela být fakt v kotlu. A taky to asi není nic pro mě, já si totiž na koncertech ráda zpívám a hopkám a tleskám a tady jde o něco úplně jiného, na to já asi zkrátka povahu nemám, ale jsem ráda, že jsem si to zkusila. A to ten kotel ani nakonec nebyl tak divokej, jak jsem si myslela, že bude. Nevím, možná už se všichni vyblbli na ty předkapely? Kdoví.

Každopádně Sums byli skvělí. Hráli teda v podstatě to stejné, jako když jsem na nich byla posledně, někdy na podzim minulý rok, myslím, tak to už pro mě nemělo takové kouzlo, když to bylo pretty much to stejné, ale tak zazpívala jsem si i tak a samozřejmě jsem z toho měla radost, že je zase vidím (no, vidím, spíš slyším). Je mi ale docela líto, že zase hráli i nějaké písničky od jiných kapel, čemuž fakt nerozumím, proč to ty kapely sakra dělají? Jdu na Sums, tak chci slyšet Sums, ne třeba Queen nebo cokoli jiného. Místo tady těch blbůstek mi raději mohli zahrát třeba Never There nebo Some Say nebo cokoli jinačího od nich, ale od nich, ne od někoho jiného. Moc mě ale potěšilo, že zahráli i Screaming Blody Murder, to mám z nějakého důvodu fakt ráda ♥

Jak už jsem tedy naznačila, minulý koncert v Praze se mi líbil mnohem víc, ale i tak jsem si to včera užila, jsem ráda, že jsem Sums zase slyšela (a občas i viděla) a že jsem tam šla pro změnu takto v gangu. Pěkně jsme pak spolu rozebrali i jinačí kapely a koncerty, to mě moc bavilo, hah.

Cestou do auta jsme si ale jen říkali, že je zvláštní, že se s náma nějak dojemně nerozloučili nebo tak, když už jen chtějí vydat album a pak skončit, ale dnes ráno jsem se dočetla, že prý mají v plánu jet k tomu album ještě turné a že snad příští rok přijedou znovu. Takže to zřejmě nebyl jejich poslední koncert u nás, jak jsme si mysleli a s čímž jsme tam včera i šli. To ale vůbec nevadí, tím líp, ráda si na ně zajdu klidně ještě (minimálně) jednou. A třeba si tam příště i konečně koupím nějaký pěkný tričko.

Komentáře