10 tipů na to, co dělat v srpnu

Možná už jste si všimli, že mám ráda nejrůznější seznamy, bucket listy apod., takže se vždy i ráda inspiruju, co na svůj seznam přidat. Když jsem ale hledala nápady na letní aktivity, nic moc zajímavého jsem nenašla, a tak jsem se rozhodla, že se pokusím sepsat vlastní seznam s tipy, co ve druhém prázdninovém měsíci podniknout.

Jedním z mých tipů je vytvořit pítko pro hmyz!

Snažila jsem se, aby to byly tipy takřka pro každého, aby byly levné, nebo dokonce úplně zadarmo, aby se daly využít jak o samotě, tak s někým dalším, a aby ty, co se do nich pustí, maličko popostrčily k vyzkoušení něčeho nového, případně aby je to navedlo k zavzpomínání si na stará dobrá dětská léta.


1. Dejte si langoš

Schválně, kdy jste naposledy měli langoš? Já mám tuhle mňamku spojenou hlavně s koupalištěm, kde jsme jako malí trávili spoustu času, ale teď už se pro mě její konzumace stala spíše ojedinělou záležitostí. Pokud to máte stejně, zajděte si na něj někam, nebo si zkuste udělat langoše doma. Můžete je připravit na různé způsoby a třeba i pozvat blízké na ochutnávku.


2. Vyzkoušejte nový druh ovoce

Já jsem v jídle docela konzervativní, téměř pořád jím a kupuju to stejné dokola, proto se to snažím čas od času trochu nabourat a vyzkoušet něco nového. Léto je ideální k ochutnání nějakého druhu ovoce, který ještě neznáte. Já si v poslední době docela oblíbila žlutý meloun, jejž jsem dřív vůbec nejedla, a taky ploché broskve – to je opravdu lahůdka.

Mým malým tipem je vyrazit na lov exotického ovoce do supermarketu před zavíračkou, kdy jde zboží do slevy, aby se prodalo. Když by vám pak zakoupené ovoce nakonec moc nechutnalo, nemusíte aspoň litovat utracených peněz.


3. Nasbírejte si mirabelky

V mém okolí mirabelky moc lidí nezná, ale je to škoda, protože jsou moc dobré a dají se využít na mnoho způsobů (klasicky jen tak, do koláče, zamrazit je nebo zavařit na později, udělat z nich marmeládu atd.). Jsou jich různé druhy a většinou rostou u cest, takže jejich sběr můžete spojit s procházkou.

 

4. Zacvičte si venku

Využijte krásného počasí a trochu se na čerstvém vzduchu protáhněte. Mě třeba teď strašně moc začala bavit jóga, tak ji můžete vyzkoušet taky. Spoustu videí najdete na youtube, nebo můžete zkusit vyrazit na hodinu s lektorem. Teď v létě se konají lekce pod širým nebem různě v parcích nebo na hřištích, a to nejen jógy, ale i dalších cvičení, třeba pilates nebo tai chi. A většinou je to zdarma nebo za dobrovolný příspěvek, je to tedy skvělá příležitost si nezávazně zkusit něco nového.

 

5. Vykoupejte se někde, kde jste ještě nebyli

Válet se u bazénu na tom stejném místě může být časem nuda, proto doporučuju klidně někam popojet a vyzkoušet koupák, jejž jste ještě nenavštívili. Může to být nějaké přírodní koupaliště, ale třeba i aquapark ve vedlejším městě, je na vás, co si vyberete. Pokud se ovšem rozhodnete pro umělé koupaliště, můžete tam zkusit vyrazit k večeru. Jednak už nebude takové vedro, jednak tam bude méně lidí a jednak i ušetříte. Na většině místech totiž bývá dvě hodiny před zavíračkou zlevněné vstupné. Co jsem tak vypozorovala, lidi ho hodně využívají na kondiční plavání, ale klidně si můžete zajít i na tobogán a užít si ho bez front.


 

6. Zahrajte si minigolf

Na minigolf jsme s kamarády dřív chodili každé léto, klidně i několikrát, ale teď už jsem ho nějaký ten pátek nehrála. Máte to stejně? Zkuste na něj zajít, můžete uspořádat turnaj s blízkými třeba o to, kdo vás pozve na pivo nebo na zmrzlinu.

 

7. Navštivte záchrannou stanici

Pokud rádi chodíte do zoo koukat na zvířata, v létě se tam pravděpodobně musíte vyhýbat davům dalších návštěvníků. Proto zoo raději odložte na později a jděte místo ní na záchrannou stanici. Lidí tam bude jistě o dost méně, taky určitě ušetříte, ale zároveň i přispějete na dobrou věc. A stopro se tam dozvíte něco nového, často je to tam i s výkladem a např. v oboře u zámku Žleby i s parádní ukázkou dravců.

 

8. Dejte si venku šlofíka

Možná si teď říkáte, co je tohle za tip – ale proč ne? Proč si nedát dvacet na čerstvém vzduchu? Prostě se rozplácněte někam do stínu, je jedno, jestli to bude u vás na zahradě pod pergolou nebo někde na louce či v parku. Tak jako tak to jistě bude parádní a příjemný zážitek.

 

9. Vytvořte pítko pro zvířata

Ta ukrutná vedra nedávají zabrat jen nám, ale i zvířatům. Pomozte jim a vytvořte pro ně pítko. Můžete třeba vzít víčko od zavařovačky, nalít do něj vodu a dát ho na parapet, aby se hmyz mohl osvěžit. Když vezmete větší mističku, určitě vám poděkují ptáčci, kteří se z ní nejen napijí, ale možná se v ní i vykoupou. A když ji položíte na zem, určitě ji brzy navštíví ježek (avšak napije se z ní třeba i kočka, co zrovna půjde kolem). Pítka pro zvířata lze udělat z věcí, co běžně máte doma. Jak správně na to, si můžete přečíst např. v tomto článku.

 

10. Namalujte něco křídami na chodník

Můj oblíbený tip na závěr. Popusťte uzdu dvé fantazie a zkuste někde něco namalovat křídami na chodník. Jistě se tak na chvilku vrátíte do dětství. O nic nejde, když se vám obrázek nepovede, déšť ho smyje. Nemusíte vytvářet žádná umělecká díla, stačí i obyčejné sluníčko, srdíčko nebo čtyřlístek. Případně můžete napsat vzkaz.


Tak co, vyzkoušíte některý z těchto tipů?

Bud ráda, když mi to dáte vědět do komentářů.


K sepsání aktivit, do nichž se budete chtít v srpnu pustit, můžete využít třeba tady tento seznam. Schválně jsem ho nadepsala jako „to do list“, protože srpnové „to do“ prostě bude užívat si! :D

Komentáře

  1. Luci, moc hezké tipy! Jsem určitě pro langoše, ovoce, cvičení a šlofíka! Pítko mám na zahradě, ale je to nebezpečené, chodí nám na ni cizí kočky...
    No a to kreslení na chodník - to bych mohla zkusit. Jako holka jsem to milovala :o)
    Měj krásné srpnové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Luci, langoš už jsem letos měla a ne jeden :D Co se týče ovoce ploché broskve jsem chutnala zrovna nedávno v práci. Šlofíček už proběhl na dovolené. Super tipy i pro lidi, co nemají na rozhazování :)

    OdpovědětVymazat
  3. mirabelky znám pod jiným názvem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné letní tipy :) Nejradši bych si dala toho šlofíčka, ale to moc nehrozí :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. To je moc milý článek! A hned první bod si můžu odškrtnout :D Langoš jsem měla asi 3 týdny zpět a teda, v té hospodě ho dřív dělali mnohem lepší.. :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou parádní tipy :) Langoš si také moc často nedávám. Pouze na trzích, nebo když je nějaká pouť. Nedávno ho ale udělala teta k oběhu a pozvala nás, to byla pecka :) Já měla srpen hlavně učící. Mezi učením mě mamka vyvezla k vodě, abych se trošku osvěžila (učení jsem si tahala i tam xD)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat