Nový rok, nová já? Přání pro rok 2023

Nový rok pro mě pokaždé byl pomyslným novým začátkem. Vždycky jsem měla pečlivě sepsaná předsevzetí a cíle na následující rok už někdy na začátku prosince. Letos je to ale jinak – nijak to nehrotím. Už totiž vím, že odbitím půlnoci se z člověka nestane někdo úplně jiný, mnohem lepší. Všechno chce svůj čas a je lepší nechávat věcem volný průběh než tlačit na pilu. Teda alespoň taková je moje zkušenost.

Proto si letos žádné cíle ani předsevzetí nedávám. Všechno se to nese jen v duchu přání – hlavně bych chtěla přestat být na sebe tak přísná, chtěla bych se naučit být tady a teď, chtěla bych si umět vyčistit hlavu a meditovat, chtěla bych se začít starat o svůj zevnějšek a o své tělo – chtěla bych na něj být hodnější, dopřávat mu pohyb a všechny živiny, co potřebuje – a tolik nemlsat. Chtěla bych, abych se měla dobře, chtěla bych, abych byla zdravá já i všichni kolem mě. Chtěla bych si žít.

To všechno jsou ale věci, které platí dlouhodobě, není to něco, co bych si za rok mohla odškrtnout jako hotové. Ne, chce to čas, vím to. A já budu dělat všechno pro to, abych se k naplnění těchto přání, pokud možno, co nejvíce přiblížila.

Těším se, co nový rok přinese. Už teď mám naplánovaných několik akcí, jako jsou třeba divadelní představení nebo koncerty, na něž se moc těším. Kromě těchto věcí mám ale v hlavě spoustu dalších nápadů, které bych ráda realizovala, a tak jsem se rozhodla, že když mě takto v průběhu roku něco napadne, zapíšu si to (spolu s datem, kdy jsem to na seznam přidala) a pak si to vše budu i postupně odškrtávat, když se mi něco podaří si splnit. Budou to různé maličkosti, ale třeba i větší věci, zkrátka všechno, co mě napadne, že by bylo fajn uskutečnit. Původně jsem si to chtěla psát rovnou sem na blog, ale něco z toho, co už teď mám sepsané, je hodně osobní a zatím se stydím to tady zveřejnit. Ráda bych se tu pak ale o to vše podělila, třeba za rok to tu všechno nějak shrnout a vyhodnotit. 

Tak uvidíme, co budoucnost přinese. Všem každopádně do nového roku přeju hodně štěstí a hlavně zdraví a ať je všechno bašta.

Komentáře