Vánoční ladění, výlet do Litomyšle, Hlinska a Kouliera a zdobení vánočního stromečku

Musím se přiznat, že vůbec nemám vánoční náladu – a je mi to extrémně líto! Už druhý rok to mám tak, že se na Vánoce začnu těšit koncem září, což je šílené, tak se snažím držet se zkrátka, ale vůbec to nepomáhá. A potom ten opravdový vánoční čas konečně přijde, ale mně už je to prostě nějak jedno. Moje nadšení je fuč.

Proto se snažím v sobě to vánoční naladění nějak probudit všemi možnými způsoby, zatím bohužel neúspěšně, ale vždycky je to příjemně strávený čas.

Krásné dveře s krásným vánočním věncem v Litomyšli

Česko zpívá koledy a pečení perníčků

Třeba letos jsem se zúčastnila akce Česko zpívá koledy. Několik lidí od nás z dědiny se sešlo na návsi (paní starostníková zde rozlívala domácí zázvorovici) a zpívaly se koledy a bylo to moc fajn. Doporučuju! 

Dala jsem se i do pečení perníčků – máme hned dva druhy. Nejsem si jistá, jestli se mi vůbec podaří je všechny do Vánoc nazdobit, ale to nevadí, hlavní je, že jsou bašta.

Výlet do Litomyšle, Hlinska a Kouliera

Jeden víkend jsme podnikli rodinný výlet do Litomyšle, Hlinska a Kouliera.

Litomyšl mě okouzlila svým genius loci, moc ráda bych se tam vrátila a prozkoumala to tam trochu víc. Snad na každém rohu je tam něco zajímavého, uměleckého – to se mi moc líbilo.

Přesně na tomto místě jsem se fotila jako malá
(teď bohužel nemám k dispozici fotku),
tak jsem ono foto musela zrekonstruovat,
i když teď jsem se do toho oblouku sotva vešla

Následovalo Hlinsko a zběžná prohlídka Betlému – roztomilá záležitost, bylo to, jako kdybychom se vrátili v čase, úplně jsem se viděla, jak stojím na zápraží jedné z těch chaloupek, hnětu v hliněné nádobě kynuté těsto na buchty, Mýval v takových těch vysokých holinách seká dříví do kamen a Mikeš zatím v sednici loví myši.

Pod vánočním stromem tu měli dřevěný betlém
a mně připadlo legrační, jak ty postavičky měli čepičky ze sněhu

Nakonec jsme se vydali na prohlídku do Kouliera. Jde o firmu, která vyrábí skleněné baňky. Ukázali nám tam, jak celý proces probíhá, a nakonec jsme si každý mohli nazdobit svou vlastní baňku. Já na tu svou namalovala Grinche. Moc se to nepovedlo, ale aspoň se to pěkně třpytí. V prodejně jsme si tam pak i zakoupili krásnou velkou zelenou baňku s jelínkem, kterou jsem ovšem hned druhý den rozbila. Ano, taková jsem já. Skleněné baňky jsou sice nádherné, ale pro takové nemehlo, jako jsem já, je bezpečnější mít raději plasťáky.

Radost mi udělal i nákup v Tescu, kde jsem narazila na skleničku s ptáčkama, ale hlavně i na ty nejkrásnější (a na můj vkus moc drahé) zimní talíře s červenkou (alespoň myslím, že je to červenka). Koupila jsem dva, i když bych jich nejraději vzala minimálně milion, tak moc se mi líbí.

Zabahněný vánoční stromeček

Cestou z našeho výletu jsme se zastavili i pro stromeček. Už když jsme parkovali a já vyhlédla z okýnka, uviděla jsem malinký, roztomilý stromeček a zvolala jsem, že mám vybráno. Líbil se mi, i když jsme pak k němu přišli blíž, ale Mýval si všiml, že je celý od bahna, tak chtěl vybrat jiný. Jenže já už se zamilovala do tohoto, takže jsme udělali kompromis a vzali jsme ho. Když ho pán balil, říkal, že stojí dvě stovky. Jeho kolegyně na něj ale v ten moment zavolala, že né, že nám ho má dát za stovku – takže nás stál jen stovku. Doma jsme ho pak sice museli osprchovat od toho bahna, ale jsem neskutečně ráda, že jsme si ho vzali. Jsem z něj nadšená, moc se mi líbí. Pořád kolem něj chodím a dívám se, jak moc je krásný. Mám z něj radost. I z fialové výzdoby, kterou jsme letos zvolili.

Náš výlet a zdobení stromečku jsem zaznamenávala do vlogu, tak se na něj můžete podívat. Je to můj první počin, takže to ani zdaleka není dokonalé, ovšem formát videa se mi k zaznamenávání takových věcí, jako jsou třeba výlety nebo dovolené, moc líbí, tak bych se to ráda naučila. Berte to tedy jako něco, co je v procesu… 

Komentáře